joi, 18 august 2011

Alegerea - Înţelepciunea unui Maestru

Un om care se simtea vesnic împovarat de greutatile vietii i se plânse unui maestru spiritual vestit:
- Nu mai pot! Viata mi-e un chin!
Maestrul lua o mâna de cenusa si o lasa sa cada într-un pahar plin cu apa curata, buna de baut, pe care-l avea pe masa, spunând:
- Acestea sunt suferintele tale.

Toata apa se tulbura si se murdari. Maestrul arunca apa, lua o alta mâna de cenusa la fel cu cea dinainte, i-o arata omului nostru, se apropie apoi de fereastra si o arunca în mare.
Cenusa se împrastie într-o clipa, iar marea ramase la fel ca înainte.
- Vezi?, îl lamuri înteleptul. “În fiecare zi trebuie sa alegi între a fi un pahar de apa sau marea.”

Prea multe inimi neîncapatoare, prea multe suflete sovaitore, prea multe minti nepricepute si brate închise.
Una dintre lipsurile majore ale timpului nostru este curajul! Nu îndrazneala prosteasca, temeritatea inconstienta, ci adevaratul curaj, care în fata fiecarei probleme spune linistit: ”Exista cu siguranta o solutie pe undeva, iar eu o voi gasi .”

… iar cand in viata ta exista momente in care te plangi de starea jalnica in care se afla lumea, societatea sau cand esti tentat(a) sa arati acuzator spre altii, raspunde-ti la o singura intrebare:

“Sunt parte din problema sau din solutie?”

(adaptare dupa un text de Bruno Ferrero)

9 comentarii:

Un Derbedeu spunea...

adevarat e

Anonim spunea...

excelent pentru zilele in care traim,sa speram ca nu ne pierdem intelepciunea,macar unii dintre noi

Anonim spunea...

”Insuflă-le oamenilor forţă morală, trezind în ei acele emoţii care să le scoată la suprafaţă calităţile”.
http://www.neculaifantanaru.com/magicul-fluid-al-unei-tainice-alchimii.html

La 19 august 1881 s-a născut compozitorul George Enescu, cel mai important muzician român (d. 4 mai 1955).
”Nu mi-am servit ţara decât cu armele mele: condeiul, vioara şi bagheta”.
http://www.timnews.ro/130-de-ani-de-la-nasterea-lui-george-enescu-la-casa-memoriala-din-liveni/

Anonim spunea...

George Enescu - Rapsodia Română (op.2)
http://www.youtube.com/watch?v=qTqchZPPB10&playnext=1&list=PLE27899D1493CAE9C

Anonim spunea...

ce povesti sunt astea...??? dupa parerea mea acestea nu au nimic spiritual in ele nici macar ca reper si singurul lucru ce pot sa-l faca este sa te duca intr-o directie de intelegere gresita a lucrurilor.
citez " Vezi! il lamuri inteleptul In fiecare zi trebuie sa alegi intre a fi un pahar de apa sau marea" ... pai astea nu pot fi vorbele unui maestru adevarat
Maestru din poveste este unu care si-o fi luat diploma de maestru spiritual pe bani sau pile...
Un maestru autentic procedeaza altfel ... pune cenusa in paharul cu apa si apoi nu se apuca sa arunce apa cu cenusa din pahar, bine ca nu o arunca sub presul din camera lui... pai ce e fraier? :)))) pai e frumos sa arunci gunoiul in mare pe motiv ca vezi doamne marea ramane limpede...??? Maestrul care este maestru spiritual spune : - acum asteapta un timp, ai rabdare, stai tacut linisteste-te si apa din pahar va devenii limpede iar cenusa se va aseza undeva la fund si apoi chiar poti bea apa pt ca totul este limpede ... meditatia este linistea, acea tacere ce ne poate limpezii de toate framantrile si grijile noastre ... cand esti tacut, atent, poti observa poti vedea limpede totul.
Alegerea insasi este problema.
In loc sa fim atenti la mesajele existentei care pot venii si prin maestri spirituali autentici dar care insa nu prea convin pt ca un mesaj din acesta iti afecteaza serios egoul atunci ascultam alte povesti tip dulcegarii care ne gadila egoul si il rasfata ...
nelu_nnn

Daniel Roxin spunea...

Stimate domnule Nelu, in conditiile in care dumneata stii cu atata claritate ce spune si ce nu spune un maestru, ce ar face unul autentic si ce nu ar face, trebuie ca esti un mare si autentic maestru spiritual! Altfel nu imi explic corectiile pedagogice regulate pe care ni le tot oferi. Asadar, pentru a-ti publica mai departe mesajele, te rog sa iti declini adevarata identitate si sa ne probezi realizarile dumitale spirituale prin fapte verificabile. Sunt sigur ca multi dintre cei care citesc acest blog si-ar dori, in locul unor "dulcegarii" sa cunoasca un om realizat spiritual, cum pretinzi dumneata, printre randuri, ca esti! Deci...

Anonim spunea...

imi cer scuze daca comentariul meu a deranjat si nu aceasta a fost intentia mea... eu stiiam ca criticile pot fi de mare ajutor dar vad ca aici nu se pot aplica
Pe urma eu nu m-am dat drept maestru spiritual autentic cum vad ca in mod ironic imi atribui acest lucru dar in schimb am mai citit si eu ceea ce au impartasit maestri spirituali ca de ex. Osho, Tolle, Iisus, Buddha dar cu Osho rezonez cel mai puternic si povestea asta am mai auzit-o si de la el dar nu in versiunea asta...
In fine nu voi mai comenta aici pt ca vad ca deranjez, viziunea mea despre lume si viata si despre Dumnezeu nu corespunde cu asteptarile de aici ... imi pare rau dar nu am vrut sa supar pe nimeni ...
cu drag nelunnn

Amael spunea...

Dragii mei "impreuna cautatori de lumina"nu va lasati coplesiti de energiile contrare!Fortele destinului sunt acum mai active decat oricand.Elementele pe care noi le percem negative sunt de fapt biciul care ne impinge inainte pe calea evolutiei.Sa le fim recunoscatori celor care ne critica-ei sunt indicatorul clar al punctelor noastre slabe si ale socotelilor karmice neancheiate.

Fiti binecuvantati toti cu iubire si har!

Anonim spunea...

Este crucea ta prea greu de dus ?
http://loveisspelttime.wordpress.com/2010/01/29/is-your-cross-too-heavy-to-bear/