luni, 8 decembrie 2014

Bitdefender - O firmă românească ce are ca logo un Dracon Dacic stIlizat a cucerit lumea. „Ne ştiu în toată lumea. 500 milioane de oameni folosesc ceva din România”.

 

Soluţiile de securitate digitală dezvoltate de compania românească Bitdefender sunt folosite la nivel global de mai bine de 500 milioane de utilizatori, din Vatican, Groenlanda şi chiar îndepărtata insulă Vanuatu. Cătălin Coşoi, Global Communications Director la companie, spune că Bitdefender se mândreşte cu originile româneşti. De altfel, când deschizi site-ul companiei, versiunea locală, eşti întâmpinat cu mesajul: „Ne ştiu în toată lumea. 500 milioane de oameni folosesc ceva din România”. 

„Avem tehnologii create de români, suntem un brand românesc şi suntem compania românească care a reuşit să atragă cel mai mare număr de utilizatori la nivel global. Ne mândrim cu originile noastre româneşti şi fiecare pas pe care l-am făcut la nivel mondial, fiecare teritoriu cucerit de noi, dacă putem spune aşa, este un teritoriu în care a ajuns şi România”, a declarat, pentru Gandul, Cătălin Coșoi.

Soluţiile companiei, care au primit distincţia de „Produsul Anului” de la una din cele mai prestigioase instituţii de testare independentă, AV-Comparatives, sunt la mare căutare în Vest. Cea mai importantă piaţă pentru companie o reprezintă SUA, cu o pondere de aproximativ 35% în totalul vânzărilor în 2013. Cea mai importantă regiune din acelaşi punct de vedere este reprezentată de Europa de Vest - Germania, Franţa, Marea Britanie, Ţările Nordice - cu o pondere totală de 46-48% în vânzările Bitdefender. La nivelul anului trecut veniturile obţinute în România reprezentau mai puţin de 2% din vânzările totale ale Bitdefender.


Potrivit lui Coşoi, ponderea business-consumer este echilibrată în numărul total de clienţi. „Pe segmentul produselor noastre pentru consumatorii individuali cel mai vândut produs este Bitdefender Total Security, iar pe zona de business Bitdefender Gravity Zone”, spune reprezentantul companiei.

Android şi Windows XP, ţinte pentru atacuri

Compania s-a concentrat şi pe segmentul aplicaţiilor mobile, în condiţiile în care infractorii cibernetici şi-au mutat atenţia asupra acestora odată cu dezvoltarea explozivă a industriei dispozitivelor mobile. Portofoliul Bitdefender numără peste 10 aplicaţii mobile lansate sub brandul propriu sau în colaborare cu alte companii. Un exemplu de produs co-branded pe piaţa din România ar fi Orange Antivirus powered by Bitdefender. De la lansarea primei aplicaţii şi până astăzi numărul total de instalări a depăşit 5 milioane, în mai bine de 100 de ţări. 

Android, sistemul de operare mobil care domină autoritar piaţa, cu o cotă de aproximativ 80%, reprezintă ţinta principală a atacurilor. „Cele mai active familii de malware de anul acesta au fost troieni specializaţi în ransomware (Trojan.Android.Koler) care blochează accesul la telefon până când utilizatorul plăteşte o <<amendă>> de aproximativ 300 de dolari. Alţi troieni extrem de prolifici în spaţiul Android sunt Androrat şi Dendroid, două aplicaţii care sunt vândute pe forumuri de hacking ca şi servicii şi care le permit hackerilor să preia controlul terminalului utilizatorului”, explică Cătălin Coşoi.

În ceea ce priveşte sistemele de operare desktop, cel mai vulnerabil este, potrivit reprezentantului Bitdefender, Windows XP, care la nivel global are încă o cotă de piaţă de 13,57%, potrivit Netmarketshare.com. „Acest produs are peste 12 ani de existenţă, iar în ultimele 8 luni nu a mai primit nici o actualizare de securitate de la producător. În acest moment, două din zece calculatoare din România rulează Windows XP  şi, implicit, sunt extrem de vulnerabile la atacuri din exteriorul reţelei”, spune Coşoi. 



Industria soluţiilor de securitate nu mai este reactivă la ameninţări

Multă lume nu îşi instalează o soluţie de securitate deoarece există teoria că întâi apare ameninţarea informatică, iar apoi soluţia la aceasta şi că, odată infectat un computer, antivirusul instalat ulterior este compromis. Însă, potrivit lui Coşoi, soluţiile de securitate au evoluat şi pot proteja sistemele de ameninţări necunoscute încă. „E adevărat că, timp de ani de zile, industria de antivirus a fost în mare parte reactivă la ameninţările informatice. Lucrurile s-au schimbat dramatic, însă, o dată cu creşterea numărului de ameninţări informatice care apar zilnic. Soluţiile moderne de securitate folosesc tehnologii multiple de detecţie proactivă precum euristici şi analiză comportamentală. Una dintre marile provocări pe care le-am avut noi la nivel de tehnologie a fost izolarea comportamentelor potenţial nocive pentru a le identifica chiar şi în ameninţări pe care nu le-am văzut în laborator”, explică Coşoi.

Compania lansează primul său dispozitiv hardware

O problemă pentru multe dispozitive conectate la internet este că nu pot rula aplicaţii de securitate. Exemple sunt camere IPTV, televizoare inteligente şi alte terminale interconectate. Pentru acestea, compania va lansa, în ianuarie 2015, mai întâi în SUA, o platformă hardware de sine stătătoare, numită Bitdefender BOX. Acest echipament de reţea combinaţie între un firewall hardware, un router, un server VPN şi un echipament pentru detecţia intruziunilor. Având două porturi Ethernet, Bitdefender Box poate fi amplasat înaintea router-ului pentru a inspecta tot traficul care intră sau iese, poate fi amplasat între router şi reţeaua internă, poate fi conectat la unul dintre porturile Ethernet ale router-ului pentru a scana tot traficul din reţeaua internă sau poate fi folosit chiar ca router.

Sursa: http://www.gandul.info/it-c/ne-stiu-in-toata-lumea-500-milioane-de-oameni-folosesc-ceva-din-romania-cum-a-cucerit-lumea-un-brand-construit-la-bucuresti-13707440

Un comentariu:

G:C CJ-N spunea...

Incet,incet se va trezi in constiinta fiecaruia dintre noi adevarul,suntem daci si nu altceva.Aceste simboluri trebuie nu doar pastrate ci utilizate din plin pt. ca la nivel subliminal creierul le percepe si recunoaste.E mostenirea noastra.